rampljus

Alla inlägg under april 2014

Av Saga - 28 april 2014 14:00

Jag älskar att följa tv-serier, Dexter är en av mina favoriter(för er som inte vet vem det så är det en serimördare som bara mördar andra seriemördare). Den är en asbra serie som jag rekomenderar(lite läskig dock), men ialla fall så hittade jag honom som en sim! Jag hoppas att det finns några fler Dexter-fan här ~ ♡




Ladda ner honom Här

 

För er som är insatta i serien måste ni bara klicka Här, det är en tjej som har gjort en jätte fin Debra Morgan Dexters syster.



Av Saga - 23 april 2014 18:15

-Tidsinställt-

Jag har gjort en ny sim, Caroline. Jag är inte riktigt klar än tror jag men här får ni några bilder.

         

Av Saga - 20 april 2014 14:45

-Tidsinställt inlägg-

Gjorde en ny sim igår kväll, lite bildbombing men jaja. Kommentera om ni gillar henne!

          


Av Saga - 19 april 2014 09:15

Hej, har äntligen fått lov sitter här framför datorn med en popcornskål och myser ♡ Jag åker till fjällena snart och kommer inte kunna ha tid att blogga så mycket, men ska göra några tidsinställda inlägg. Det blir mest bildinlägg men det duger. Hoppas ni får en ett bra lov och en bra påsk!


Animated moving jumping Easter egg horizontal divider line

Av Saga - 16 april 2014 15:30

Tack för alla frågor!


De bäst frågor ställde novembertjej tyckte jag så grattis! Förlåt för bloggtorkan men har tagit bort allt dåligt cc och ska börja göra önskesimmar tror jag. Men nu kommer svaren från några av frågorna.
 


Varför gillar du Sims?
Jag tycker om att man kan göra nästan vad man vill, men älskar speciellt CAS. Det finns så mycket bra med sims men jag gillar även att man kan anpassa spelet väldigt mycket med CC eller moddar.


Hur kom du på att starta en simsblogg?

Jag ville först ha en plats att förvara mina bilder, men sedan när jag fick besökare och kommentarer blev jag inspirerad att börja blogga på riktigt.


Tror du att The Sims 4 kommer vara roligt? Kommer du köpa spelet?

Jag gillar inte grafiken, ser plastig ut så nej. Spelet kanske är bra men jag tycker att simmarna är väldigt viktiga och utan bra simmar blir inte spelet bra enligt mig.


 Favoritmat?
Har massor, älskar mat haha. Men min favoritmat är Quornfärs, tacos, vårrullar, och indiskt. Men pannkakor, och soppa går ju alltid också hem^◡*


Favoritgodis?




När är din födelsedag?

Den nionde februari, har fyllt 14


Favorit hår i TS3 ej CC!

Eh har inget, tycker att just håren inte är fina.


WCIF din generations grundares tröja, alltså Haley Jones?

Från en önskesim från Spacesims har jag för mig.


WCIF hennes ⤴ hår?

Vet ej, sorry`-`


Dina 3 favorit EP/PP?

Årstider, Drömjobb och Rampljus (gillar inga prylpaket typ)


Historien på bloggen som du är mest proud of?
Hm svår fråga, blev ungefär lika nöjd med alla.


2.Vad tycker du har förbättrats från Sims 2 till Sims 3?
Grafiken främst men det finns mer möjligheter i Sims 3.


3. Vad tycker du har försämrats?

Inget, har bara förbättrats ´◡`


4. Vad är dina "typical" simmar, alltså typ hur ser de oftast ut?

De har oftast spetsiga öron, men försöker varriera mig. Gillar alla hårfärger men mest silverblond. Gula, gröna och blå ögon tycker jag är helfränt och gör gärna bleka simmar ♡



     


5. Konstigaste som hänt dig i Sims nån gång?

Att min hushållerska tog mitt barn och sen försvann han ur min familj, det var weird..


6. Hur skulle du se ut som en sim?
En blek tonåring med axellång blont hår, skjorta med jeans och blåa ögon.

7. Favorit Sims bloggare?
Kim, Fredrika, och Othersims

8. Kollar du på någon Sims lets play på youtube?
Det händer, men oftast när något nytt sims har kommit ut.

9. Favoritexpansionspaket?
Årstider, välgjorda hår och kläder och årstider så klart! Men gillar också Drömjobb för, ja jobben. Att man får se när simmarna arbetar och ”hjälpa till”.

10. Hela världen lyssnar på dig, vad skulle du säga? (Nåt som handlar om Sims)
Något om att spela sims, men vet inte haha.


När började du spela Sims?
När jag var runt åtta tio tror jag.

 

Läser du några andra bloggar än Simsbloggar?
Ja, några matbloggar och skönhetsbloggar.

 

Tycker du att man nånsin blir för gammal för Sims?

Nej, i alla fall inte jag! Kommer att sitta på åldershemmet med datorn i knät och spela haha men nej jag tror att sims är ett spel menat för alla åldrar.


Hur skulle din drömkille/tjej se ut? Om du skulle göra "hen" i Sims
Gröna ögon, askblont hår, fräknig, halvlångt hår.

Är det svårt att orka blogga?
Ibland, när han inte har några idèer men annars är det jätte kul


Önskesimmar! Hoppas du börjar med dem igen! Kan du göra det?
Faktist ska jag börja med det igen, kommer någon gång nästa vecka.

 

Din favorit blogg- endast en��...
Spacesims, men gillar nästa alla simsbloggar!


Favoritchoklad?
MarabouSchweizernöt är absolut den godaste!


 



Favorit mod?
Har ingen (´-`)


Favorit nedladdning?
Älskar kläderna från Anubis och håren!


Hur många hushåll har du?
Just nu, åtta men spelar bara med ett. Men har säkert gjort hundratals!


Hur kom det sig att du upptäckte TS?
En av mina kompisar berättade om spelet och jag blev intresserad.


Vet dina föräldrar om att du har en blogg? I så fall, vad tycker de om det?^
Ja det vet dom, de tycker att det är roligt, mamma hjälper mig i Photoshop och ibland hjälper jag henne som

gör hemsidor.


Har du några syskon? Äldre eller yngre?
En lillebror, han heter Dag och är en av de absolut snällaste människorna jag känner!


Vad vill du ha med i TS4?
Snygga simmar, som sagt och bra grafik över huvud taget.


    



Resten av frågorna och svaren kommer snart!

Av Saga - 9 april 2014 16:45



 



Den som ställer flest och bäst frågor får en länk i inlägget. Jag svarar på frågor om sim och mellan himmel och jord, jag hoppas att jag får många frågor. Så fråga på men kom ihåg att jag är dålig på tekniska grejer^◡*

Av Saga - 6 april 2014 18:45


      

Av Saga - 6 april 2014 16:38

Jag håller på att fixa med bloglovin och ska tydligen göra ett sånt här inlägg (?). Men ni som läser (och gillar) min blogg får jätte gärna följa min blogg. Klicka bara Här


 

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Skapa flashcards