rampljus

Alla inlägg under juli 2013

Av Saga - 26 juli 2013 11:30

Har just laddat ner henne, har raderat allt cc och installerat nytt från Spacesims, Simsdeluxe, Fantasimsblogg och tthesims så et borde vara säkert. Hon blev inte så bra på bild och jag misslyckades i Photohop men men här är hon!

    


Klicka Här för att ladda ner

Av Saga - 25 juli 2013 10:31

Det nya Prylpaketet Movie Stuff har Ea nu släppt lite er information om, jag är faktist rikitgt besviken på prylpaketet eftersom jag trodde att man skulle kä ut sina simmar till personer i filmer. Men istället blir det cowboys (superhjältar och skurkar) och konstiga lappade kläder som kommer med i prylpaketetet. Jag ser inga kläder eller möbler som jag kommer vilja använda i mitt spel. Som det ser ut nu tänker jag inte köpa det här prylpaketet.


Skärmdumpar

 

   




Av Saga - 24 juli 2013 11:36

Nu har det släppts inormation om det nya expanstionspaket Into the future (det finns inget Svenskt namn änn), jag tycker att det verkar spännande men också lite likt Drömjobb. Bygga robotar och resa i tiden kunde man också där men inte spela i framtiden som man nu (ÄNTLIGEN) kommer att kunna göra. Det verkar super häftigt men ska man verkligen köpa det nu när Sims 4 snart kommer ut, lägga pengar på det "gamla" sims för tänkt om Sims 4 är mycket bättre..(?)


Skärmdumpar

 


Beskrivning
 
Sätt fart på tidsportalen och skicka dina simmar till deras mest spännande resmål hittills: en helt ny värld som ligger hundratals år framåt i tiden! Medan de är där kan dina simmar bygga upp sin färdighet i avancerad teknik för att få ut det mesta av framtidens teknologi. Vare sig din sim glider runt med sin egen svävarbräda eller jetpack, reser med enspårsbanan eller tubhissen, eller provar snygga framtidsfrisyrer och kläder, så finns det en helt ny värld att experimentera med och utforska. Skapa och anpassa Plumbotar med Skapa en bot, lägg till dem i hushållet och programmera dem med en mängd olika egenskapschip som ändrar deras beteende!
 
Hoppa mellan nutid och framtid som du vill och experimentera med de överraskande effekter som din sims handlingar i nutiden kan få på simmens arv, ättlingar och livet som helhet för framtidens simmar!
   
 
 
 
Av Saga - 20 juli 2013 10:30

Jag har redigerat lite bilder från mitt spel med Joline. Idag ska jag spel sims hela dagen så snart kommer

jag lägga upp lite mer varrierande inlägg. Inrednings tips och lite nya simma hoppas jag.            

Av Saga - 18 juli 2013 09:00

Fört jag jag skrivit om dolda egenskaper men varför inte skriva om de vanliga? De flesta av er vet ganska mycket av det jag skriver redan mn kanske så lär er ni något nytt!



Karismatisk.png

Karisma är en egenskap som sociala simmar brukar ha, egenskapens motsats är Nolla. Man måste vara karismatisk för att göra karriär inom politiken och om man har egenskapen karismatisk så lär man sig karisma snabbare. Simmar som är karismatiska får vänner snabbare, får inte ovänner lika lätt och får fler socia interaktioner att väja.


Tankspridd.png

Tankspridda simmar blir ofta förvirrade och glömmer ibland vad de gör eller vart de är. Men en fördel med tankspridda simmar att man kan avbryta deras handlingar direkt och då slutar de (visste inte jag). Egeskapens motsats är Lyhörd (kommer med i Drömjobb tror jag) och de är en egenskap som dektektiver bruka ha.


Atletisk.png

Atletisk är en egnskap som är bra att han om dina simar ska satsa på en karrirr inom Proffsidrott, egenskapen krockar med soffpotatis (förståss). Atletiska simmar kan träna hårdare uppe på rullbandet och blir bättre snabbare änn andra simmar på att förbättra färdigheten.


God.png

Goda simmar kan sjänka pengar till välgörenhet, goda simmar kan även trösta andra simmar så dom får en posetiv humöreffekt. Goda simmar brukar ta jobb inom Militären, Barndkåren eller Polisen. Ond är egenskapens motsats.

Och det här läste jag på sims wiki som jag tyckte var lite roligt:


Simmar med egenskapen god kan bua åt simmar som arbetar i toppen av den kriminella karriären.


Ond.png

Onda simmar kan ta godis från småbarn och inställe för att sjänka pengar till välgören het kan de sjänka pengar för att motarbeta olika föreningar. Onda simmar bryr sig inte om deras hus inte har några lampor, när en ond sims vän har gått bort skrattar (och sörjer) den. Simmar med egenskapen ond gör oftas karriär inom det krimiella och gör bättre ifrån sig änn andra simmar i slagsmål. (en ond sim i Susnset Vally är Vita Alto) Den får även fler onda socila interaktioner.



Jag fick reda på faktan hos Simswiki men skrivit texten själv

Av Saga - 14 juli 2013 08:30

Nu när sims startade så bra så kunde jag inte låta bli att blogga,


bloggpausen blev oväntat kort men det känns väldigt bra att blogga igen. Jag har stylat om en gammal sim och har satt igång ett helt nytt spel. Min nya karaktär heter Joline Valentin, jag lät henne flytta in i ett litet gulligt hus ensam med planer om ett universitetetliv. Joline skrev in sig på Univeristetet samma dag om hon flyttade in och hann inte skaffa sig några vänner i sitt kvarterer utan satsade på sina blivande rumskompisar.     - Mot univeristet och vidare!

Väl framme på Universitetet så började hon direkt öva på att skissa...Och hon behöver nog bli lite bättre innan hon får några höga betyg i konstskolan ialla fall! Hon försöker att värva någon till att posera naken men ingen har ännu ställt upp.  

Joline har egenskapen Oemotståndlig och flirtar gärna med sina rumskompisar! Många blir lite besvärade och hamnar i gräl med sina pojkvänner/flickvänner pågrund Joline men en föll pladask för henne och nu är de båda bästa vänner (och snart ihop hoppas jag), killen heter Jamie och går samma linje som Joline (bor även i samma hus). Han var redan söt innan han fick sin lilla makeover men en är han en riktig snygging ^^

       

Av Saga - 12 juli 2013 06:49

Jepp, ni läste rubriken. Men jag har inte bloggat på ganska länge och nu tar jag en bloggpause, men jag lovar att inte sluta blogga utan just nu försöker jag att avinstalera sims och ta bort alla virus samt prova en ny bloggpats.


Men glad sommar allihopa!

 


(glöm inte tävlingen!)

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Skapa flashcards