rampljus

Alla inlägg under augusti 2013

Av Saga - 31 augusti 2013 18:01

Först vill jag bara säga att alla simsbloggar som har deltagit har jätte fina bloggar, de ny startade mycket proffsigare än vad min var när den var ny. Men jag fastnade specielt för en, det var ett lite nytt  och en blogg som har det nyaste simsmodet..Grattis Simsmode, du är nu Månadens simsblogg! Tiffy, du har nu en länk i menyn!



    

Av Saga - 29 augusti 2013 15:58


- Nu har jag äntligen svarat på alla frågor!



Alice

1.Vad är du bäst på i skolan?

Svar: Svenska, fysik, biologi och bild!


2.Vilken färg har du på håret/ögonen?

Svar: Blond med blåa ögon.

(Jag i sims, kommer lite bättre bilder sen)

  

3.Om du skulle vara en sim, vilka egenskaper skulle du ha då?

Svar: Vegitarian, tankspridd, bokmal, älskar katter och kanke lite galen..


4.Har du syskon, eller något djur?

Svar: jepp, en bror som heter Dag, och min kattunge Albus (och ja, jag är ett HP fan). Bilden på den söta katten är Albus som ni kanske fattar ;)


5.Favorit program på tv:n?

Svar: Elementary, Maria Wern,Broadchurch och The Paradise.


6.Sminkar du dig?

Svar. Ja det gör jag!

(Albus <3)

     

Tilda

1.Hur länge har du bloggat?

Svar: Hm ungefär ett år tror jag.


2. Favorit simsblogg?

Svar: Jag gillar de flesta simsbloggar men några favoriter är Spacesims, Kimssims, Fantas simsblogg, Simsdeluxe och Othersims!


3.Vilka bloggar läser du?

Svar: De flesta simsbloggar, ialla fall på bloggplatsen och sen dreamschool. och Kenza och kissie ibland.


4.Har du någon annan blogg?

Svar: Nej inte änn!


5.Favorit glass?

Svar: Isglass! Men vilken var svårt, Pigelin och Twister är goda^^


   
6.Går du på någon sport?

Svar: Nej, är ingen sportperson men har gått i både bild och tjater.


7.Hund/katt?

Svar: Katt! Har en själv och gillar katter mer änn hunder generellt, men det är till hund till hud förstås!


8.Hur många simsspel har du?

Svar: Alla utom Semeserparadis, Disel och Sötsaker.


9.Brukar du tröttna på att blogga?

Svar: Det händer, och då tar jag en pause. Och sen börjar jag igen!


isa

Hur bra tycker du att din berättelse är? från 1-10 :)

Svar: En 5 om jag ska bedöma historien, mina "riktiga" noveller är mycket bättre tycker jag.


Meiii

Kollar du på pretty little liars?

Svar: Jepp, men finns bättre att se på.


Elise

1.Vad laddar du ned mest av (typ kläder, möbler os.v.)

Svar: Kläder och hår!


2.Vilken är din favorit YT:ber?

Svar: Vet inte vad det är?


3.Vem skulle du helst dejta; Mario eller Luidigi?

Svar: Luidigi!


4.Ask eller Twitter

Svar: Ask, använder inte Twitter.


5.Är 1D:s låt "Best song ever" vekligen best song ever?

Svar: Inte enligt mig!


6.Hur gammal är du?

Svar: 13 år


7.Bloggplatsen eller blogger?

Svar: Bloggplatsen, blogger förstod jag mig inte riktigt på..


8.Läsa böcker eller rita?

Svar: Olika olika dagar. Idag: Rita


9.Vilken artist gillar du inte?

Svar: Jag är inte specielt intressera av artister och tycker att vissa är bra, alla är bra på att sjunga men ibland passar inte deras musik mig. Jag gillar "gammla" kändisar som typ whitney houston! För deras musik är inte redigerad och låter mer äkta.


10.Vad säger du om jag säger Misslissibell?

Svar: Youtobe och smink.


11.Om du fick ha antingen Gräshoppa eller Struts som husdjur, vilken skulle du välja då?

Svar: Stuts helt klart, för hur coolt vore inte det?


12.Rida eller fridrotta?

Svar: Fridrotta!!


1. Varför startade du en simsblogg?

Svar: Först ville jag bara göra någo av mina bilder men sen började folk läsa min simsblogg och jag började blogga lite mer seriöst. Sen ville jag få bättre statestik och jag började få läsare om peppead och perosner som uppskattade min blogg, då blev jag riktigt engarerad och ville bli lika bra som de andra simsbloggarna!

2. Expansionspaket/Prylpaket?

Svar: Expansionpaket, prylpaketen innehåller nästan aldrig något bra..



Av Saga - 28 augusti 2013 16:45

Melanie  




















Polisen hade just gått ner det ringde på dörren igen, jag gick för att öppna. Där stod en Ryans kompis, Micke. Han hade länge varit kär i Melanie och nu när de gjort slut så träffade dom ändå.

- Hej, är Melanie hemma?

- Ja, men hon vill nog inte träffa någon nu. Sa jag och började stänga dörren

- Jag vill träffa Melanie NU! Sa han.

- Nej, hon vill inte träffa dig, upprepade jag och smällde igen dörren. 

    

- Släpp in mig för  helvete skrek Mick nu och jag så hur man gjorde en ansats till att höja ena haden. Men jag var snabbare, jag gav han en hård örfil och sen gick jag in och låste dörren. Handtaget skakades en stund och sen blev det tyst. Just då kom Mel ner, påklädd och sminkad.

 

- Vem var det, frågade hon glatt.

- Micke, svarade jag.

- Ville han träffa sig?

- Ja, hur kan du vara vän med den idioten!


 

- Lugna dig syrran, han har en snygg bil. Den nyaste modellen, svart, ursnygg.


 

- Haha, jaha jag tror att jag förstår.

- Jag ska ner till sjukhuset nu, så du kan gå och lägga dig, sa Melanie plötsligt.

- Okej, säkert att du inte vill ha sälskap?

- Säker jag vill gärna ta en promenad, ensam.

Av Saga - 26 augusti 2013 10:15

Melanie  

Jag slog upp ögonen, först förstod jag inte vart jag var men sen mins jag fallet, sjukhuset och att jag hade fått sova hos Lucy. Jag satte sig upp på sängkanten, Lucy var vaken så jag rågade om jag kunde få låna hennes badrum.

- Visst, kolla i skåpet så hittar du hårsprajen sa hon och log.  

- Men vi kan väl äta frukost först? Tillad hon

- Bra idè jag är jätte hungrig!  

Vi satte oss nere med varsinn mugg varm choklad, jag började fråga hur mamma och pappa hade det hemma i Sunset Vally men vi avbröst av att det plingande på dörren. Jag gick fram och öppnade, där stod en kvinna i polis uniform. Hon ville att jag skulle berätta vad som hade hänt när jag föll.


  

- Jo det var min födesledag, mit ex dök upp och vi började bråka. Jag sprang ut på balkongen..

- ..Och du blev knuffade, fyllde polisen i.

- Ja, men jag minns inte vem eller så såg jag inte. Jag mins inte om jag ska vara helt ärlig, sa jag.


 

- Vilka var på festen miss Silver? Frågade polisen


   

- Ehh jag bjöd in alla mina vänner, så ungfär 30..Jag kan ge er inbjudings listan en jag tor att det inte att det var någon av dem? Eller hur, jag har känt dom hela mitt liv. Ingen av dom skulle försöka död mig eller?

Av Saga - 25 augusti 2013 21:02

Othersims har månadens simsblogg just nu, klicka här:http://othersims.blogg.se/2013/august/tavling.html#comment för att vara med! Kort inlägg I know men ska gå och lägga mig^^

     

Av Saga - 25 augusti 2013 09:54




(Bannern är gjord i paint)

Vi kör som vanligt. den som ställer bäst/flest frågor får en länk i både blogg och inlägget. Man får fråga om allt från mitt favorit program på tvn till hur man får tvillingar i Sims 3. Jag kan inte svara på några frågor när det gäller Sims 1,2 och Isemesterparadis för jag har inte dom spelen men allt annat går bra! Börja fråga  I(^o^)I

Av Saga - 23 augusti 2013 14:52

Roligt att ni tyckte om den första delen, jag har redan fotat de flesta bilder så jag kommer att publicera avsnitten snabbare än förut. Kom ihåg att rösra i min omrösting vad ni tycker om historien^^


Lucy

 

Jag sprang ut på balkongen, jag tyckte att jag hade hört Mel skrika. Men ingen var uppe på balkongnen, men sen så tittade jag över kanten. Jag flämtade till, Mel låg där nere medvetslös eller död.    

- Mel gör du mig, ropar jag ner. Men jag får inget svar, tårar börjar sipra ner för kinderna. Jag kände hur paniken över röstade alla andra tankar, jag tar upp mobilen och ringer 112. Jag känner mig avdomnad och det är som någon annan säger adressen till huset. Sen springer jag ner till Mel i väntan på ambulansen.


En dag senare


 

Jag reser mig upp, jag har suttit i väntrummet i fyra timmar utan att få veta hur Mel mår, plötsligt ser jag en doktor patsera förbli och spinger fram.


 

Jag berättar för doktorn att jag int ehar fått veta hur operationen av min syster har gått och att jag måste träffa henne. Doktorn ser medlidande på mig men ler och berättar att det är hon som har operaterat och att hon är ok.  

Då brister allting och jag börjar gråta igen, men av lättnad. Efter jag har tårkat tårarna så släpper hon in mig i ett ljust rum. På sängen ligger Mel, med ryggen imot mig. Hennes andetag är lugna så jag antar att hon sover så jag börjar gå mot dörren igen. Men så tittar hon bakåt och ler.      

Jag springer fram genom rummet och kramar henne hårt.

 

- Jag är så glad att då mår bra, säger jag

- Jag också sänger Melanie och skrattar

- Men hur kunde du ramla ner från balkongen? Frågar jag och Mel drar sig undan.

 

- Jag ramlade inte, jag blev knuffad säger hon tyst


Av Saga - 21 augusti 2013 15:57

Det här är min nya historia på bloggen, det handlar om de två systrarna Melanie och Lucy. Jag skriver i jag-form och systrarna turas om att få berätta. Kommentera gärna vad ni tyckte eller vad jag kan förbättra!


Melanie

 

Födelsedagen hade börjat, alla mina vänner var här. Men det var min syster Lucy som jag längtade mest efter. Jag ser mig om efter henne men då upptäcker jag att mitt ex, Ryan var här. Jag hade dumpat honom och det tog han inte så bra. Men varför var han är?


 

Snart får man syn på mig och stegar fram, han börjar skrika och gnälla. Han tycker att jag är skyldig han pengar,för alla gånger jag har bott hos han eller när han har kört omkring mig. Jag vänder på klacken och springer ut på balkongen, tårar trillar ner för mina kinder och mascaran följer med.

 

Plötsligt hör jag att dörren öppnas och jag antar att det är Lucy, jag vänder mig om jag försöker torka tårarna. Jag vill inte förstöra min systers besök bara för det där med Ryan. Jag ska prata med polisen för det vore inte bra om Lucy blev inblandad för hon kunde bli lite..upprörd.

 

Jag känner snart två händer på min rygg.

- Vad gör du? Frågar jag personen bakom mig som jag inte längre är så säker på att det är Lucy. Händerna trycker hårt på ryggen, och personen bakom mig knuffar nu till med hela sin kroppstygd.

   

Jag försöker förbrilt ta tag i räcket men får inget grepp om bjälken, händerna slinter. Min kropp faller. Jag ser upp mot himlen, och mot personen som knuffade. Sen kommer kolletionen med marken och allt blir svart.

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Skapa flashcards