rampljus

Alla inlägg under mars 2013

Av Saga - 31 mars 2013 20:12


Hej, nu är jag hemma igen!

Jag tänkte börja med att man få önska inlägg, kommer kalla det för "Önskeinlägg"  (lite likt öskesimmar antar jag, och lite konstigt namn men, men..) Jag ska snart göra ett inlägg om det men glöm inte att rösta i min nya omrösting också (handlar också om bloggen och idèer)


Men det första avsnittet av min nya historia kommer troligen på tisdag eller på onsdag. Jag har inte kommit på någon rubrik änn..men jag tror att den kommer heta Afrodite. (snart kommer det lite mer info)


Men glad påsk föresten ;)


 

Av Saga - 27 mars 2013 20:08

..till stugan och firar påsk med mamma och pappa! Hoppas ni får en lika rolig påsk som mig, jag åker imorgon. Men jag har glada nyheter för bloggen! Jag har börjat skriva en ny historia till bloggen, första kapitlet kommer nog efter påsklovet. Men kom ihåg tävligen som är igång. Ingen har anmällt mig änn men hoppas att någon gör det ;)

 


Vad ska ni göra i påsk?

Av Saga - 24 mars 2013 18:00

Det hade nu blivit mörkt ute, Jag och sam satt fortfarande vid bordet. Ljuset hade nästan slocknat, och det var redan det mörkt ute. Klockan var 8, och vi började röra på oss. Jag tog på mig skorna Sam också.


Vi tog taxin dit, vi satt tysta hela vägen. När vi klev av så började Sam direkt gå framåt, jag kunde se Ella. Dom sprang nu mot varandra, kramen blev lång. Jag log lite när jag såg dom tillsammans. Men plötsligt sa Ella

 

-Vi måste till kyrkogården, hennes röst ekade i mörkret.

-Men du kan följa med oss hem och..

-Nej Sam jag hör inte hemma här, vi måste till min grav för att jag ska få frid.


Ella tog våra händer, och nästa gång jag öppnade ögonen stod vi bland gravarna. Ella gick fram till en av de nyaste. Ella Stewert stod det, Ella satte sig ner i gräset och strök över skriften så att mossan föll av. Hon såg tankfull ut.

 

-Vad ska vi göra nu? Frågade jag

-Vänta svarade hon.

Vi satt där med Ella hela natten, ända tills gryniga ljuset kom. Ella började rycka i hela kroppen och sen dog hon. Dog på riktigt.

   

 

Sam grät och vi skulle just gå fram till hennes kropp när den började glöda, blixtrar slog ut i från den, och en dimma sjöd upp från kroppen. Det var Ella fast hon var nu ett spöke. Hon log, ett riktigt leende och vi slutade gråta.

   

Fler spöken kom upp ur gravarna och alla samlades runt Ella fast lågt ifrån som om det väntade på något.

   

Sen kom han, det äldsta spöket.  Ella tog hans hand och sen försvann de. Jag och Sam stod ensamma kvar.


Ett år senare

Jag sat på en parkbänk i solen när jag såg honom. Samma parkbänk där äventyret hade börjat. Sam kom fram och kramade mig. Det var längesedan han hade en flicka med sig. Hans dotter tydligen. Hon var mycket söt hade likogt svart hår och gröna ögon. Vadd heter hon frågade jag fast jag redan anade svaret.

- Ella, hon fick namnet Ella Stewert svarade Sam och log.

- Dom är lika sa jag och kunde inte låta bli att le när lilla Ella kramade hon mina ben och tittade upp.

Efter en stund gick Sam och Ella hem och jag stod ensam kvar igen, jag tänke på Ellas namne hon som var hos spökerna nu och jah visste att hon någon gång skulle få se lilla Ella och Sam igen.


Slut

Av Saga - 24 mars 2013 09:45

Jag har gjort några önskesimmar men lågt ifrån alla, men idag så kom jag på en rolig sak! Jag borde göra en egen önkesim. Så här kommer min mall åt er!

Det kommer bli som en tävling, och den som gör min önskesim bäst, sötast och personligaste får en länk för alltid i min blogg + äran förstås!




Gör så här: Skapa simmen lägg ut bidraget på din blogg och kommntera länken till det här inlägget!

Priset: Länk och ära!


Namn: Minna Black

Ålder: Ungdom

Hårfärg: Svart och mellan kort

Ögonfärg: Gråblå

Hudfärg: Blek med fräknar

Klädstil. Lite busigt och mycket mönster

Smycken: Glasögon

Örhängen och percing: Inga alls!

Smik: Lätt smikad

Biagrafi: 

Minna bor i Sunset Vally med sin pappa, alla i staden känner henne för hennes..speciela stil! Och hon jobbar i mataffären. Men sparar för att ha råd att få gå på universitetet! Hennes dröm är att få ge ut en egen bok.


    


Kommentera för att vara med (eller ställ en fråga!)

Av Saga - 24 mars 2013 09:00



 

Av Saga - 23 mars 2013 18:00


   

Damon Amstrong

Damon har alltid velat hitta kärleken så han flyttade till Bridgeport för att träffa någon.

 Men kommer han verkligen hitta den rätta?


Det var Electra som önskade den här simmen


Du kan ladda ner honom Här


Finkläder, badkläder, idrottskläder

        



Övriga skärmdumpar

     



Av Saga - 23 mars 2013 15:45

    4

Jessi Olive

Jessie hade en svår uppväxt nu är hennes högsta önskan att få visa världen vem hon är genom att

skriva nästa stora film om sitt liv .


Det var Simstjejen som önskade den här simmen


Du kan ladda ner henne Här



Finkläder, sovkläder, badkläder, idrottskläder(klicka för att få dom större)

       



Övriga skärmdumpar

          


Av Saga - 23 mars 2013 12:15

   Jag hörde en gång en bloggare som sa att det vore roligt om man fick

åka bärgodalbana på sin statestik  och jag håller med!

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Skapa flashcards