rampljus

Alla inlägg under september 2013

Av Saga - 23 september 2013 20:29

Tack för er som kommenterar! Men jag har verkligen inte tid för bloggen den här veckan, har tre prov och fyra läxor så har inte så mycket tid över för bloggen...Men i helgen hoppas jag att det kommer några inlägg!

       

Av Saga - 20 september 2013 17:46

   Larissa blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag blev nöjd! Hoppas det var okey med tatueringen, hon passade bara så bra i den. Klicka här: http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=7671152 för att ladda ner henne! Nästa önskesim kommer i helgen tror jag så det är bara att önska!

Biografi

 När Larissa föddes lämnade hennes mamma henne ute på gatan för hon ville inte ta hand om henne. När Larissa var liten adopterades hon till en familj som älskade henne. Larissa älskar sin familj men ändå kan hon inte sluta fundera vem som egentligen födde henne, även fast Larissa älskar sin familj mer än allt annat. Nu när hon är stor vill hon gärna skaffa familj, frågan är bara om hon kommer att hitta sin dröm-man.


  


Klädstilar


          


(klicka för att få bilderna större)




Av Saga - 15 september 2013 20:16


 

Cluadia Logan

Cludia jobbar som stylist och älskar att matcha kläder och klär sig med stil (och andra). Hon är singel och bor i susent Vally med sin syster som är läkare. Texten är så klart skriven av Alice (hon som önskade simmen)


 

Nu är första simmen klar, hoppas du tyckte om den Alice! Klick här: http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=7663571 för att ladda ner henne!

Av Saga - 15 september 2013 08:10

Jag tänker börja med att göra önskesimmar igen ni som redan fått en, får önska igen. Mitt spel fungerar utan problem och jag har kollat genom mitt installerade innehåll. Jag är verkligen taggad och hoppas att någon vill ha en sim!  Men jag kommer att börja göra dom (inte i ordining) och får se om jag gör alla(förra gången kommenterade många) men det bror på hur många som kommmenterar som sagt. Innan ni kommetnera så läs här nedanför vad ni måste berätta om er sim, vilken hårärg, vilka expanstionspaket/prylpaket ni har o.s.v

 


 Fyll i om du vill ha en önskesim!


1. Namn, ålder,hudfärg.

2. kvinna eller man, kroppsform

3.  Ansiktsdrag, ska din sim ha ett mjuktanikte, höga kindben? Öppna eller kisande ögon t.e.x

4. Hårfärg, ögonfärg.

5. Stil, örsök beskriva din sim:s stil, söt, rockig, punk?

6. Vilka expansioner och prylpaket du har.

7. Biografi (bakrundshistoria)

8. Mycket cc eller utan.

Av Saga - 7 september 2013 10:01


Jag gick in på Store i dag titta vad jag hittade, kossor i sims! Jag har alltid velat spela med lantdjur i sims och nu går det! Men jag vill ha en rikitgt expansion med kossar, kaniner och hönor.  De här uppsättningen tycker jag är för dyrt men coolt är det! Någon som håller med,någon som har köpt det eller sett någon blogg som har? Kommentera!



Här hittar du uppsättningen: http://store.thesims3.com/setsProductDetails.html?scategoryId=14219&index=0&productId=OFB-SIM3:68674

Av Saga - 7 september 2013 09:19

Elly och Alwin har bivit tonåringar(som jag skrev i förra inlägget tror jag), och Maya och Rawen barn(och är väldigt lika varnadra..). Men ingen liknar Edward tycker jag utan bara sin mamma. Men Alba är gravid ingen så nu får vi se. Jag vill antingen ha en flicka med Albas hårfärg eller en pojke med Edwards röda färg.

 

Jag har laddat ner en djurpark som familjen besökte!


 

Rawen (eller är det Maya?, kan verkligen inte skilja på dom!) gillade ormarna bäst.


 Späckhuggarna var coola, Alba tyckte nog det också etersom hon länge stod och tittade på dom.

  

  

..Men dom här sötnosarna var nog allas favoriter!  

Av Saga - 6 september 2013 16:45

Det här blir även en kort del, men nästa kommer bli en dubbelt så lång med både Lucy och Melanie. Jag kommer snart att avslöja lite mer så ni kanske kan lista ut vem det var som knuffade. Eller vet ni redan nu? Hoppas ni gillar den här delen även om den är lite kort som sagt!

  

- Hej Lucy, jag är just färdig hos läkaren.

- Bra, när kommer du hem? Jag ska åka och handla så jag är inte hemma när du kommer hem bara så du vet, hördes det från andra sidan luren.

- Det går bra sa jag och sen la vi på.

Jag gick ut från sjukhuset, det var redan mörkt ute och månen stod högt på himlen. Jag hade aldrig varit mörkrädd och ville gärna gå av mig all oro. Jag tog skogsvägen som jag alltid brukade göra.


 

Jag bestämer mig för att gå vägen över kyrkogården, min gamlel mormors grav behövde ändå vatten plus skulle jag komma fortare hem. Jag tvekar ett ögonblick innan jag öppnar den griden, sen slår jag bort tanken. Jag har gått den här vägen hundratals gånger varför skulle det var anolunda på natten? Jag lägger handen på den kalla metallen och öppnar grinden. Den gisslar till och jag tar en hopp bakåt, sen ler jag låt mig själv och börjar gå.

   

Jag vattnar de rosa blomorna och sen känner jag att gråten är på väg, jag har alltid varit en väldigt känslig människa och börjar alltid gråta när jag på på kyrkogården. Jag tårkar bort den ensama tåren och vänder mig om för att börja gå hemåt. Men plötsligt hör jag att griden öppnas.


 

Sen hör jag steg. Är det samma som på balkongen? I panik springer jag, vänder mig inte om. Till kapellet, jag sätter mig med ryggen imot fast brädd på språng. Såg han mig? Kommer han hitåt?  

Jag kunde höra hans steg närma sig. Jo det var nog en han, stegen var så bestämda och lät platta.


 

Jag tog ett djupt andetag. Nu eller aldrig, du måste springa.


  

Av Saga - 6 september 2013 14:25

Jag har inrett familjens Whispers hus klart! Barnrummet blev jag extra nöjd med, men Albas konstärs verskad blev också väldigt bra.  Ett ny del av Hemligheter kommer ikväll, ska nu slå på sims och göra några avsnitt.  

 

           

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Skapa flashcards