rampljus

Alla inlägg under januari 2013

Av Saga - 10 januari 2013 15:00

Godmorgon *gäsp*

Det var länge sen jag bloggtipsade så nu passar jag på! Jag har letat efter bra sims bloggar, och jag tänkte tipsa några simsbloggar som både handlar om 2 & 3. Alla gör inte det men några Men jag ska också tipsa om min kompis Alvas sims blogg! Det heter simsliife och lämna en kommentar så blir hon jätte glad!

  



Sims 3 & 2 bloggar

simsim

Simsliife

Simsdream

Simsprincess

queenofsims/

Mapachasims3

Vivalasvegassims3

Snigelcancerssims


Av Saga - 10 januari 2013 10:44

Förut så bara älskade jag den här simmen, bara lite slumpade bilder tråkigt jag vet..


     


Av Saga - 9 januari 2013 18:30


Island paradise

The Sims 3 Island paradise är en tropisk ö värld, där man kan utforska allt med sin båt. Du bor här på husbåtar som eman kan bygga själv. Men på deras paradisö simmar kan utforska inte bara över vatten, men även under vatten, dina simmar kan nu snorkla under vattnet, och kanske hittar de skatter och samlarföremål eller så bara massa fiskar!


I Island Paradise, som kommer att släppas i juni 2013 så kommer det en ny funktion: Här simmar kan bygga sina egna hotell, ta hand om kunder och få vinst eller gå back. Det kommer även vattenrutschbanor och liknande vattenleksaker på hotelet men det (ryktas) även om en avdelning med spa-saker ska komma med. Men det vet jag inget säkert om.


sims3-island-paradise



Källa

Jag har skrivit texten själv, ute från informastionen ifrån källan. Sidan är helt på tyska så jag har översatt den så gott det gick och sedan skrivit om texten nästan helt. men bilden äger jag inte. All kopiering är förbjuden!

Av Saga - 9 januari 2013 18:00





(Bilderna tillhör joystia)

Av Saga - 9 januari 2013 16:45

Hej alla simmers

Jag har gjort en till frågesport på bloggen nu, jag tyckte att den blev bra. Men Svara på frågorna om ni vågar och se vad ni blir för något. Nybörjare eller simsfanatiker?! Kommentera sedan! (jag har gjort den..jepp simsfantiker! Min lillebror också, han blev ett sims fan)

Svaren står längst ner så fuska inte!




Fråga 1

Vilket väder finns INTE med i årstider?

a, regn

b, hagel

c, orkan (stora vågor,virvelvindar m.m)


Fråga 2

Vad heter den rika "onda" familjen i Susent Vally?

a, Spökh

b, Swan

c, Alto


Fråga 3

Vad kan man dö av i sims?

a, sjukdom

b, el

c, föda barn


Fråga 4

Vad heter det nya Expantionspaketet som kommer nu i Mars?

a, Universitetliv

b, Sims city

c, Island Paradise


Fråga 5

Vem kom på sims från början?

a, Cathrine Sims

b, Will Sims

c, Will Rigth


Fråga 6

Vad heter pengafusket där man får 50 000 simdaler?

a, mooremony true

b, Motherlode

c, Saazam


Fråga 7

Vilken varlse kan man inte vara/skapa i Övernaturligt?

a, Dvärg

b, Grodmänniska

c, Älva


Fråga 8

Vad kommer man INTE kunna göra i Univeritetliv?

a, Spela upp en teater

b, måla grafiti

c, göra galna expriment


Fråga 9

Vart utvecklas alla sims spelen egentilgen?

a, Sims studio

b, Sim world

c, Sims garden


Fråga 10

Vad kommer man kunna göra i nya Sims Island paradise?

a, Ha hajar som husdjur

b, Resa i tiden

c, Snorkla






Svaren

1: c

2: c

3: b

4: a

5: b

6: b

7: a

8: a

9: a

10: c



Rätt 0-4

Nybörjare

Du har just börjat spela sims, eller bara hört talas om det. Det verkar roligt, men du har ingen koll på det nyaste inom sims värden.


Rätt 5-7

Sims fan

Du är något av ett sims fan, du spelar för fullt men hänger riktigt riktigt med i svängarna än, och har inte alla expantioner eler prylpaket.


Rätt 8-10

Sims fanatiker

Du har spelat sims hur länge som helst har alla eller nästan alla expantioner och prylpaket. Du har koll på ALLA nyheter om sims, och hungrar efter Univeritet liv och Island paradise.


(Dom här behöver inte vara sanna, så ta inte illa upp! Det kunde vara så här, men det stämmde på mig och min lillebror..)


  



Vad blev ni simsfanatiker eller nybörjare?


Av Saga - 9 januari 2013 12:35






Svar:

Vad tråkigt att mina simmar ger ditt spel buggar, det måste jag be om ursäkt om! Men jag laddar ner simmar på exhangetjänsten och då kommer kläder, hår, smyken, smink m.m med. Jag har för tillfället inte min dator utan bloggar ifrån min lillebrors. Men klicka Här om du vill komma till exhangetjänsten, det är gratis att ladda ner men man måste vara medlem för att ladda ner, men det är enkelt att fixa.



Några vanliga frågor

Din tävling som är igång, när avslutas den?


Svar:

Jag har inte fått några bidrag än! Och jag måste faktist säga att jag har glömt bort den..men den är nu avslutad för inga bidrag ingen tävling!? Många säger att dom har skickat in men inga bidrag har kommit till min eller mammas mail! Så sorry hörrni men ni måste ha skrivit fel mail..eller inte skickat några bidrag!


Ska du fortsätta med ritskolan?


Svar:

Nej, mina läsare vill inte det. Jag gjorde en omrösting om det och svaret blev nej vi vill ha sims inlägg! Det var både skönt och lite tråkigt med det är faktist en sims blogg jag har! Men snart kommer det lite nya saker på bloggen ändå..sims grejor alltså!





Fler saker ni vill ha svar på? Kommentera!


Av Saga - 9 januari 2013 11:31


I livesändingen fick vi nyheter om det efterlängtade Universitetliv, men även det nya

expantonspaketet Isand paradise. Där kommer man bland annat komma kunn åka båt och det kommer helt säkert en ny stad. Sims 3 studio planerar en framtida utbyggnad till tre nya expansionspaket på, och en ännu namnlös prylpaket. Men i livesändingen så brättade dom att snart så kunde simmarna resa i tiden! Ett snabbt inlägg om

Island paradise kommer dyka upp under dagen. Så håll utkik!


 

 
( Jag äger ej bilden)

Av Saga - 8 januari 2013 21:48

Här kommer det lite fakta om det nya expantionspaketet Universitetsliv. Det kommer ut den 5 mars om jag inte mins fel, se videon för mer information!


Beskriving:

Är dina simmar redo för universitetet? På den här skolan kan man göra mer än bara plugga, från att ordna en demonstration eller experimentera med gatukonst, till att flörta vid ett bålparty eller gå och bowla. Med nya lokaler och aktiviteter att roa sig med kommer dina simmar att ha kul som aldrig förr!"


Ny stad

Det kommer en ny stad där dina simmar kan utforska och besöka helt nya platser, som Stoffes serier, bowlinghallen eller varför inte Mörkrostade Bönans kafé?


Nörd eller sportfåne?

Det finns tre sociala grupper på campus , nördarna, rebellerna och sportfånarna. Vilken ska du tillhöra? Varje grupp har sina fördelar. Om man har drömjobb så kan nya egenskaper låsas upp.


Nya Jobb

Det kommer kommer att komma fler jobb, i Årstider och Övernaturligt har det inte kommit några fler jobb men äntligen så får vi lite fler. Dom som avslöjas är konstvärderare, idrottsagent eller TV-spelsutvecklare!

Universitetslivet räknas även efter skolan, med en universitets examen så går det lättare och snabbare att uppnå toppjobbet i din karriär.


Nya funktioner

- Din sim kan måla grafiti

- Det finns nya festtyper , pyjamasparty, maskerad m.m

- Det finns helt nya jobbmöjligheter

- Man kommer kunna spela ping pong (pingis) och biljard

- Simmarna kommer kunna göra galna expriment

- Det komer finnas läskautomater



The Sims™ 3 Universitetsliv LIMITED EDITION
Förboka The Sims 3 Universitetsliv Limited Edition för att få Partius Maximus-statyn som gör att din sim kan ordna tidernas bästa fester. Med Partius Maximus-statyn får din sims gäster en humörbonus och kläder som matchar ditt partytema, från vilda togafester till mystiska maskerader!


Nya kläder och accessoarer: Få unika klädalternativ. Togor, lagerkransar och maskeradmasker hjälper dina simmar att klä sig rätt.


Fixa stämningen – och temat: Förbättra gästernas humör på festen och välj mellan toga-, maskerad-, formellt, bad- eller pyjamasparty.


Placera ut en campussymbol: Partius Maximus-statyn är inte bara funktionell, den är snygg också! Placera det här imponerande konstverket någonstans på campus och njut av den traditionella atmosfär som den ger.


Övriga skärmdumpar

 


 

 

 



sims-3_wildes-studentenleben_packshot



Källa

Jag har skrivit den största delen av texen själv, men bilderna och informationen m.m äger jag inte.

Men ni får ändå absolut inte kopiera.

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Kalendern

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Ovido - Quiz & Flashcards