rampljus

Alla inlägg under januari 2013

Av Saga - 16 januari 2013 18:40

Gjort tre nya simmar idag, tänkte visa och berätta lite om dom! Det känns bra med nya bilder på bloggen, jag har spelat nästan hel dag så nu kommer det nog lite inlägg!


Corina Spencer


Egenskaper

festpisare, helverad,händig, opassande, vänlig


Biografi

Corina är singel och bor ihop sin syster och Havanna, hon har en annolunda stil och har svårt att passa in. Hennes livslånga önskan är Bada i pengar (den är redan uppfylld!)


Rolig att spela med?

Jag tycker att hon är super rolig att spela med, jag älskar hur hon ser ut med tuppkamen, sminket och kläderna. Det tog läänge att skapa henne men jag är ganska nöjd, kommer nog att nra lite mer!


   


 



Havanna Denert


Egenskaper

tål inte konst, bra på att kyssas, modig, galen


Biografi

Havanna bor med sina två bästa kompisar (Corina och Isabelle) i Sunset Vally. Hon har en pojkvän som hon väntar barn med sin pojkvän och jobbar inom militären. Hennes livslånga önskan är Stjärn-nyhetsantare.


Rolig att spela med?

Jag tycker att Havanna r en rolig sims att spela med, mest för att hon är lite annolunda. Men också för att hon

inte är så där perfekt, hon har både bra och dålig egenskaper! Havanna har även ett har "bra" utseende så det är

roligt att fota!


   


   


Isabelle Krusede


Egenskaper

festpisare, gröna fingrar, perfektkonst,klumpig, ivrig


Biografi

Isabelle är helt galen i killar, helst rika. Hon har säkert varit ihop med hundra. Hennes livslånga önskan är Gold-digger så det är kanske inte så konstigt..?


Rolig att spela med?

Nja, jag ångrar att jag inte gjode henne lite mer "speciel" för hon har faktist ett ganska tråkigt utseende. Men det roliga är att hon är ihop med så många! Jag gillar när mina simmar är på G!


       



Vilken tyckte du mest om? och varför?

Av Saga - 15 januari 2013 16:00

Jag är så glad idag! Dom ringde från datorverkstan (?) och berättade att vi kunde hämta ut datorn redan idag. Men jag måste först omstallera alla sims. Men till en början ska jag bara ha Årstider och vanliga The sims intallerat. Jag är så glad att jag nu visar lite CAS bilder ^u^

                                           

  Visst är hon söt?

               

Av Saga - 15 januari 2013 09:34

Hej idag tänkte jag göra en bild gudie, alltså knep hur man kan ta snygga bilder. Kanske till sin sims-histroria eller kanske bara några snygga landskaps bilder. Kommentera gärna om ni har fler knep när ni ska fota.


Sims histroia

När man gör en sims historia är det viktigt att man tar bilder nära personerna, så läsaren känner sig mer delaktig. Ta inte heller "samma" bild många gånger ta olika bilder med lite aktion!


 

Action är viktigt när du skriver sims historier, och en spännande bild är en bra början!


Tips

* Ljusa upp bilderna eller ger dom mer skärpa om du har något fotoprogram.

* Passa på att ta romantiska bilder i solnedgången på stranden.

* Använd fusket Moveobjects on/off för att flytta simmarna på din gård, det blir bra bilder om man använder

fusket rätt! (Tips! gå in på köpläge, vardagsrum och köp ett spel som simmen tar på sig på ögonen. Låt simmen ta på sig glasögonen. Använda fusket och radera glasögonen, simmen kommer att göra massor av poser! )


Landskaps bilder

När jag tar landkaps bilder tar jag dom oftas vid vattne,t eller från en hög höjd med utsikt över staden. Bilderna tar jag helst vid soledgången eller när fullmånen går upp.


Tips

* Ta bilden från en hög hög höjd

* Försök att hitta vackra platser, som en okänd sjö eller dal.

   


 


Nya motiv?

Tråkigt med bilder, kommer inte på något nytt? Jag har några roliga ideer och tips!

- Gå till stadsparken och fota simmarna där, vad gör dom egentigen?

- Gör en fotostudio, och ta massor av kort!

-  Hitta vilda djur (du måste ha Djurliv!) och fota!




Av Saga - 14 januari 2013 19:30


 



                                   http://simsplaneten.bloggplatsen.se/


Den här underbara kommentareren fick jag idag, tack simsplaneten för alla snälla kommentarer som du har skrivit på min blogg. Dom värmer verkligen! Och tack till alla andra som läser och kommenterar på min blogg! Jag blir jätte glad för alla kommentarer som jag får!

Av Saga - 14 januari 2013 18:03

Hej alla bloggare och läsare!

Jag försöker just nu få lite fler följare, jag har nu 12 (underbara!!) följare. Jag vet det är många som läser min blogg dagligen men inte följer den via bloglovin eller blokeen. Snälla ni kan ni inte börja göra det! Det behövs nu för att min blogg ska kunna växa! Statestiken är toppen och jag får mer och mer kommentarer men inte följare..!


Psst! Jag kan göra så att vi följer varandra via blogglovin! Alltså jag följer din blogg och du min! Kommentera i det här inlägget bara!


Klicka Här om du kan tänka dig att följa min blogg!

Av Saga - 14 januari 2013 14:00

Jag vann sims tjejens nya tävling och ska få välja vad hennes nya sims historia ska handla om! Jag har tre förslag, som jag hoppas att hon gillar (ialla fall nåt av dom..!). Läs gärna och tyck i kommentarerna, vilken verkar bäst!?

(Till simstjejen: du får ändra rubrikena om du vill och även namnen!)


Emilys val

Emily flyttar in i en ny stad med sin familj, hon passar inte så bra in i skolan. Men snart träffar hon Aron, som hon blir kommpis med. Dom träffas ofta och Emily börjar bli förtjust i honom, men samtidigt blir hon bjuden av skolans populäraste kille, Rick. En ny värd öppnas, och plötsligt vill alla vara med henne men ska hon ge upp Aron? Och är hon verkligen kär i Rick? Vilken ska hon välja? 


(Sims tjejen valde Emilys liv, om ni vill få ni ta dom andra ideerna)


Allt för min familj

Meg bor med sin stora familj, hennes pappa är död sen länge. Meg försöker hjälpa sin mamma genom att jobba och passa sina småsyskon. Men pegnarna räcker inte till och till sist förstår hon att snart kommer deras familj att slitas i sär. Hennes små syskon kommer att komma till foster familjer, och snart skulle det bara vara hon och mamma kvar. Till sist börjar Meg stjäla för att de ska ha råd med mat, men snart åker hon fast. En medelålders kvinna märker när hon snattar ifrån hennes väska... Vad händer? 


Är min pojkvän en varulv?

Skolans populära tjej Mira träffar en kille som hon blir helt förälskad i, alla hennes kommpisar fattar inte vad hon tycker är bra med honom. Någonting är konstigt med honom, Mira dras till det. Men hon vet inte riktigt vad..men snart vågar hon bjuda ut honom. Han verkar intreserad och Mira blir jätte glad men när det börja mörkna ute så förvinner han. Mira börja undra vaför han övergav dejten men hon har sina misstankar men är det inte snarare fantasier?


Ideer som alla får ta..

 

Allt för min familj
Tom bor med sin stora familj, hans pappa är död sen länge. Han försöker hjälpa sin mamma genom att jobba och passa sina småsyskon. Men pegnarna räcker inte till och till sist förstår han att snart kommer deras familj att slitas i sär. Hennes små syskon kommer att komma till foster familjer, och snart skulle det bara vara hon och mamma kvar. Till sist börjar Tom stjäla för att de ska ha råd med mat, men snart åker hon fast. En medelålders kvinna märker när hon snattar ifrån hennes väska... Vad händer? 


Är min pojkvän en varulv?
Skolans populära tjej Mira, träffar en kille som hon blir helt förälskad i, alla hennes kommpisar fattar inte vad hon tycker är bra med honom. Någonting är konstigt och anolunda med honom, Mira dras till det. Men hon vet inte riktigt vad..men snart vågar hon bjuda ut honom. Han verkar intreserad och Mira blir jätte glad men när det börja mörkna ute så förvinner han. Mira börja undra vaför han övergav dejten men hon har sina misstankar men är det inte snarare fantasier?


Spökhistorier


Ett spökes historia

Zhara besöker sin mormor när hennes mamma åker på en resa med sin nye make, men när hon har sovit en natt i huset så upptäcker hon att det spökar. Nästa natt så börjar hon prata med spöket och får reda om nya saker om sin familj som hon inte ens kunde ana..


Ett spöke sista vilja

 Derek drömer samma mardröm tre nätter i rad och när han vaknar upp den tredje natten så är han mitt i skogen brevid ett okänd flicka. Hon har drömt samma sak. Dom försöker ta sig därifrån men dom kommer bara tillbaka till samma plats. Den fjärde nattens dröm träffar dom en flicka som har drunknar i träsket som har en sista vilja..


(bara ideer sam sagt)

   

Vad tycker ni? För lika? Vilken var bäst?..Kommentera!



Av Saga - 14 januari 2013 13:58

Nu har jag varit utan min dator i tre veckor..snart kommer den tillbaka hoppas jag! Då ska jagta och skriva några spännande noveller till bloggen och ladda ner Poseplay riktigt. Men har ni några förslag på vad jag kan skriva om?

Utan sims alltså! Eller ska jag ta en bloggpause..?


(Random bilder..igen *suck*)

 

Av Saga - 13 januari 2013 15:00

Hej alla simmers!

Innan jag berättar vilken som blir veckans simsblogg måste jag bara säga att alla era motivationer var fantastiska! Det var jätte svårt att bestäma sig och jag trodde inte att så många ville bara med, men nu har jag valt.. 


..Veckans simsblogg är Sims-emilia!

 

 




Här kan ni läsa hennes motivation

Jag är med. Jag älskar verkligen den här bloggen Rampljus. sluta aldrig med den! Jag skulle så hemskt gärna vilja stå här på en av mina favoritbloggar, det skulle vara grymt att få se det. ^^ Jag skulle också vilja ha lite läsare på min blogg. Jag vill ha en lika bra blogg som du har! Alla vill ha en begåvad och välbesökt blogg, vilket den här garanterat är. Så jag skulle helt enkelt vilja ha två saker; en plats på den här superbra bloggen och läsare på min blogg. Det är inte kul att ha en blogg om ingen läser liksom.. :( Så jag hoppas att jag vinner och jag önskar lycka till till alla andra som är med! :D


Jag blev både glad och rörd när jag läste hennes motivation, för jag trodde inte att någon gillade min blogg så mycket! Grattis till dig Emilia jag hoppas att det går bra med bloggen och att du får fler besökare nu!


Men tack till er andra som var med!

Simtastic,Simsplaneten,Prosimmers och tthesims 




Psst! Glöm inte att vara med och tävla nästa torsdag!


Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Ovido - Quiz & Flashcards