rampljus

Alla inlägg den 15 december 2012

Av Saga - 15 december 2012 17:45

 

Av Saga - 15 december 2012 17:15

   

Klä dig varmt

När de första snöflingorna börjar falla är det bara att ta på sig de nya varma klädstilen ytterkäder, om din sim ska

ut och leka i snön. Simmarna kan inte frysa när dom har sina ytterkläder, men om man har sina vanliga kläder så kan man frysa ihjäl ute i kylan. Men om din oturliga sim fryser till is kan en annan sim tina upp den med en hårtork. Om det snör mycket kan skolan stnga och då passar barnen på att leka ute i snön.




Julpyntat

Precis som vi kan simmarna också fira jul eller andra helgdagar, din sim kan dekorera sitt hem med semester ljus. Du behöver bara klicka bara på ytterdörren och du kan välja mellan två stilar tillsammans med en färg. Dom här lampor na är automatiskt uppträdda runt taket på huset. Man kan även pynta inne i sitt hus, varför inte en mistel?

Bjud hem en sim som du är förtjust i och stjäl en kyss!

 

Julklappps fest

Julen kan börja, använd telifonen för att bjuda in släkt och vänner (Ordan en fest, men ändra festypen)Ditt hushåll får automatiskt en stor hög med julklappar men tyvärr kommer det inte med någon julgran men man kan ladda ner en gratis från Thesims3.com.  


En dold färdighet

En annan dold färdighet är skridskoåkning, simmarna kan åka skridskor på en sjö när den fryser och det blir kallt, men även också på sommaren (rullskridskor) på en srullskridskobana. Skridskoåkning är ett bra sätt och tjäna festivalbiljätter, och när din sim blir duktigare kan den börja  hoppa och göra andra skills eller ta med andra simmar på en snurr...   


Vinter Festivalen

Alla årstider har sin egen unika festival, och alla simmar får ledigt från jobbet eller skoaln för att kunna njuta och delta i festligheterna. På vinter festivalen kan simmarna rocka loss på isen, testa att åka snowboard, äta festival mat, och vara med på snöbolls kriget!



Snögubbar

Man kan göra snögubbar ute i snön på vinern,men även igloos, snönglar, och varför inte starta en snöbolls krig? Man kan lära sig bygga nya snögubbar men alla kan göra den klassiska snögubben.  Men det finns också några andra som till exempel:hocky-snögubben, tragiska clowen, ond snögubben, alien snögubben med mera. 

   

Sims 3 Seasons Snowmen - Vanliga, Hockey, tragiskt Clown, Evil, Alien och Grim Reaper Snowman

Jag äger ej den här bilden HÄR är bloggen som den kommer ifrån

 



Av Saga - 15 december 2012 16:14

Hej alliopa!

Idag fukade jag mig till den här väder maskinen, den fungerade riktigt bra faktist! Den kommer med

sims 3 Årstider och är alien-inspirerad tror jag. Jag köpte ven ett alien-skepp som jag alltid använder när jag åker och shoppar och då och då kinnappar några simmar ;)          

Av Saga - 15 december 2012 13:05






Ojulig del men men.. 




             

Av Saga - 15 december 2012 12:44






 

 

 

Lilly


 



 



 





Milo

          


Jag bara ääälskar Milo ;)






Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Tidigare år

Kalendern

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Ovido - Quiz & Flashcards