rampljus

Alla inlägg den 22 september 2012

Av Saga - 22 september 2012 21:46


Idag är kärlekens måne ur Jakes synvinkel...


                                                                    Jake

  

Jag slår på filmen, och stter mig brevid henne igen. Hjärtat dunkar när jag sneglar mot hennes håll. Filmen börjar,

den är riktigt bra faktist, men jag kan inte konsentrara mig...

 

Nu har jag min chans men vågar jag lägga armen om henne? Tusen tankar om vad som kan gå fel rusar genom huvudet.

 

Nu eller aldrig tänker jag och lägger armen om henne, hon vänder sig mot min ansikte och ler. Fjärilanra i magen blir fler och jag ler ett fåningt leende.

  

  

Jean sommnar innan filmen tar slut, jag smyger upp och lägger mig, redan nervös inför imorgon...


BRA ELLER DÅLIG?

Av Saga - 22 september 2012 16:43



 

Jake skjusar hem mig till honom, han har ett enormt hus. 

 

- Gå och sätt dig så gör jag te, säger han

Jag gör som han säger.

 

Jag tittar på honom, han är snygg, troligen rik och därför den perfekta pojkvännen + han är inte en varulv! 

Snart är teet klart och han kommer och sätter sig.

 

Jag berömmer honom för det stora hust och vi börjar småprata. 

 

Tillsist måste jag bara fråga honom...

- Är du ihop med någon?

- Nej, faktist inte, svarar Jake och skrattar!

- Är du?

- Nej, singel också, säger jag och rodnar.

 

Efter en lång tysnad så frågar jag om jag kan få låna toaletten och han svarar att det är ok

 

Nr jag kommer in i badrummet så ställer jag mig framför spegel och ordnar håret och böjer ögonfansarna lite extra, Ivan är jag inte kär i men jag vsste inte het säker om jag var kär i Jake, vi hade ju nyss träffast!

Jag går ner igen...

 

Jake sitter i soffan, jag sätter mig bredvid

 

- Vill du se på en film, undrar han

- Visst svara jag häpet.

  

- Vad vill du se, då? En rysare, eller en dåig dinosarie film säger han. 

- En rysare, svarar jag

- Vågar du det? Buuu retas han

- Så klart 


Av Saga - 22 september 2012 16:29

Ho fick heta Melina <3 Tck för att ni röstade fram ett namn >.<        

Av Saga - 22 september 2012 16:24

Hej, igår fick jag en kommentar där det inte stod att min historia var så bra ( det är helt ok, jag bad ju om eran åsikt) men om ni lmmnar en neggativ kommentar så frklara gärna hur jag kan förbättra det som var dåligt. 

Så lämmna eran åsikt vad som kan göras bättre i min historia! 


      




Av Saga - 22 september 2012 15:53

Hej, jag tänkte bara berätta att jag ska börja skriva i jag-form <3


                                                             Jean

 

- Jag tänker inte ta bort min krafter, dom är en del av mig, svarade Ivan mig kalt.

 

- Hur kan du älska att vara ett monster, undrar jag lika kalt

-  Det är synd att det måste sluta så här, halv viskar han och går ut r .

Jag står ensam kvar med mitt blödande hjärta.


                                                      Två veckor senare

 

Jag sätter mig till rätta i taxin, chaffören frågar vart jag ska, och jag svarar självsäkert stylisten! 

 

Väl där så valde jag en snygg kort tröja, plus att jag bad dom att fixa mitt förut blonda hår brunt. Det blev riktigt

fint faktist <3

 

Månen hade redan gått upp när jag gick ur affären, jag skulle just ringa efter taxi när jag upptäckte att jag hade inga pengar på mig. Mitt hus låg på andra sidan staen, och jag ville inte gå hem i mörkret...

 

Plötsligt hör jag steg eka, en vääldigt snugg kille kommer gående.

 

Jag springer dram och berättar vad som har hänt och om jag skulle kunna få låna pengar av honom.

 

- på ett vilkor, säger han

- Att du kommer hem till mig och dricker te först!

- Men jag vet ju inte ens vad du heter, säger jag häppet

- Jake, jag heter Jake

- kom nu så åker vi!


Av Saga - 22 september 2012 13:15

Godorgon alla sömntuttor! Här kommer det en EXTRA lång de av Kärlekens måne!  

Jääsp, dt tar ett tag innan jag minns vart jag var eller föregående kväll

 

Jag ler när jag kommer och tänka på Jake, alla tankar om Ivan är bortblåsta...

 

Jag kliver upp ur soffan och ser att Jake redan har börjat med frukosten

 

- Vad blir det frågar jag

- Våfflor så klart, svara han med ett leende

 

- Har du sovit gott?

- Ja som en stock, svarar jag. Snart är våfflorna klara och vi sätter oss och äter

 

- Jo, du Jean, börjar Jake

- Ja, vad är det, svarar 

- Vill du följa med till parken idag?

- Gärna, är det en dejt? Undrar jag och glädjen sprudar inom mig.

- Jaa, svarar Jake och rodnar

   

Vi tar hans bil dit, det går snabbare än jag trodde.

 

Väl där så är allt så romatiskt, i parken växer det blommor och solen skinner. 

   

Och jag kysser honom, ögonblicket vara bara i några sekunder.

 

Sen viskar jag

- Vi syns ikväll hemma oss dig 

     

- Visst


Förlåt om den blev tråkigt men jag tycker den bara blir bättre och bättre <3


                  

Presentation


Hej, vad roligt att du hittat hit. Jag är en simsbloggerska på 14 vintrar. Bloggen drivs enbart av mig, Saga och det skulle betyda mycket om du kommentera, frågar, läser och följer. Hoppas att du får en trevlig läsning\[♡]/

För dig som gillar Sims

Simspedia

Som wikipedia fast om sims, fusk och guider hittar du där!

 

The Sims 3

Sims 3 officiella sida, där kan man köpa och ladda ner saker till sims och höra om det nyaste!

 

Anubis
En jätte bra nerladdnings sida som jag verkligen rekomenderar! De har både kläder och frisyrer.

 

 

Den senaste omröstningen

Bästa inläggen på min blogg?
 Om mina simmar
 Genarations spelet
 Guider
 Tävlingar/bloggtips
 Tips/fusk
 Sims quiz
 Annat (kommetnera)

Kommande sims spel

Sims 4 i höst

Saker som snart dyker upp

Ha frågestund

Bloggtips

Ny header

 

 

Månadens Simsblogg

Grattis till Simsmode som blev den här månandens simsblogg! 

 

Ställ dina frågor här

190 besvarade frågor

När du ställer frågor

Du får gärna ställa en fråga till mig men du tänka på det här:

 

Ställ inte samma fråga två gånger

Var tålmodig, det kan ta tid att svara!

 

Kom ihåg att skriva så att jag förstår vad du vill ha svar på, annars kan jag inte svara på frågan.

 

Ställ inga dumma eller konstiga frågor för dom tas direkt bort!

 

 

Saker som är aktuellt

Kom ihåg att vara med i min tävling, första priset är två frisyrer och det andra är titeln månandens simsblogg.

 

Sök i min bloggen

Bloggens statistik

Copyright

Jag äger alla texter och bilder på min blogg om jag inte uppger något annat. All kopiering är förbjuden.

 

Kategorier

Senaste inläggen

 

Om länkar

Jag länkar bara om den andra bloggen har länkat mig eller så kan man vinna länkningar i tävlingar. Men det kan också hända att jag länkar hemsidor/bloggar på egen hand!

 

Simsbloggar

Länkbyten

 

Kalendern

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Skriv gärna här

    

Arkiv

Länkar

RSS

 


Skapa flashcards